Julklappar

Det är verkligen dags att börja tänka på julklappar nu. Men jag vet inte ens om jag ska köpa någta julklappar i år.

Det ligger till såhär att någon dag under helgen 17-19 oktober så kommer jag att ta min stora resväska och flytta hem till pappa i Växjö i ca 1 månad. Anledningen till detta är att min kära far och hans fru ska åka hem till Thailand och vara borta i drygt en månad. De åker den 22 December och kommer hem den 18 Januari. Vilket innebär att de inte är hemma på jul eller nyår. Jag ska därför ta hand om min ÄLSKADE hund Charlie under denna tiden och för att underlätta det för honom (han är ju trots allt 12,5 år och vi bor på ett berg med massa trappor) så kommer jag att vara i Växjö under denna tiden.
En anledning till är att mamma och hennes sambo ska åka till Mozambique och då bestämde de sig för att åka den 23 December.

Jaha, alltså är det ingen av mina föräldrar som är i Sverige under jul eller nyår. Förhoppningsvis så kommer min bror att komma ner till Växjö och åtminstone spendera julafton med mig och Charlie. Jag vet inte riktigt än om jag ska ta och gå bort till mormor på julafton och äta etc med dem. Jag har inte riktigt bestämt mig.

Men med allt detta så betyder ju det att jag inte kommer att fira jul med pappa eller mamma. Vilket betyder att jag inte behöver köpa några julklappar. Men sedan känner man ju sig dum då och det känns som att jag vill fira det med dem innan de åker. Så det får la bli att jag firar lite smått med mamma och thomas innan jag åker till Växjö och så får jag la fira lite smått med Pappa och Tuk när innan de åker. Men det blir inte så stort, vilket innebär att jag inte behöver köpa några dyra klappar.

Men sedan är det en sak till. Min mamma fyller ju år på julafton. Men det är avklarat, jag har redan införskaffat hennes present och kommer att fira henne innan jag åker ner till Växjö. Födelsedagar är ändå mycket viktigare, enligt mig.

Ja, vi får helt enkelt se hur allt turn out to be.

Kramis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0