Craving Moscow

Idag saknar jag Moskva som aldrig förr.

Jag har varit i Moskva 5 gånger de senaste 4 åren för att min mor har bott och arbetat där. Nu är hon hemma igen och jag kommer nog aldrig att åka till Moskva igen. Det känns förjävligt. Men det är ingen stad/land som man bara åker på semester för. Det måste finnas en anledning till att åka dit. Eller måste måste det kanske inte men ändå.
Jag vill verkligen åka tillbaka. Jag älskar den staden. Kanske kan jag få med mamma över dit igen. Kanske.

Många tror att ryssland är som på filmer. Smutsigt, äckligt och nästan som ruiner. Men det är inte sant. Visst om man kommer utanför en storstad eller mindre städer så kan detta vara mycket sant. Men inte inne i tex Moskva. Där är det fint. De sopar upp löven, visst gatorna kanske inte alltid är hela. Men atmosfären är speciell. Och jag älskar den.

Craving!



Jag håller på med tvätten nu, riktigt segt att behöva tvätta på morgonen. Vilket jag får skylla mig själv för, eftersom jag satte upp mig på denna tidiga tid även om det fanns tid senare. Men jag vill göra något kul idag.
Ska möta upp Mamma senare på stan, hon slutar vid 1 så då ska vi mötas upp och kanske shoppa lite? Förtids rösta ska vi åtminstone göra. Skönt, så har man det gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0